Poslali ste už 4 ohlásenia na 4 úrady?

Koľko krát je dosť? Alebo čo je veľa? Je 4 veľa, málo, alebo tak akurát? 😊

Číslo je samozrejme relatívne, ale ak ho vztiahneme na počet ohlásení, ktoré musia obce a mestá vypracovávať pre odpady, tak môžem kľudne povedať, že 4 je MEGA VEĽA a ilustruje to neschopnosť štátu poskytnúť si údaje o odpadoch na všetky organizácie, ktoré by ich potrebovali.

Obce: 4 hlásenia na 4 úrady

Obce musia poslať 4 krát údaje o odpadoch:

  1. Do konca februára januára (oprava pôvodného textu) na Štatistický úrad – Ročný výkaz o komunálnom odpade – samostatná metodika a tlačivo.
  2. Do konca februára na Okresný úrad – iné tlačivo a iná metodika – § 14, ods. 1, písm. g) zákona o odpadoch.
  3. Do konca februára údaje na Ministerstvo – NOVINKA od roku 2021 – nevedno na akom tlačive, či podľa 1 alebo 2, alebo len textovo na hocijakom papieri. Takže vyberte si – § 81, ods. 25 zákona o odpadoch.
  4. Do konca februára do OZV – nevedno na akom tlačive, či podľa 1 alebo 2, alebo len textovo na hocijakom papieri. Takže vyberte si – § 81, ods. 25 zákona o odpadoch.

Firmy: 1 hlásenie na 1 úrad

Firmy majú od tejto mega byrokracii našťastie pokoj a platí že sa posiela len 1 ohlásenie na Okresný úrad, ak prekročíte 50 kg nebezpečných odpadov alebo 1000 kg ostatných odpadov za rok.

Takže je 4 veľa alebo málo? Hlasujte v prieskume

Zanechajte nám Váš e-mial, budeme Vám posielať novinky.

Komentáre
  1. Dobrý deň, K bodu 1. – aj tento výkaz sa predkladá do konca februára. K počtu výkazov – včera som skončila kompletizáciu výkazov a bola to riadna fuška! Urobiť viac kopii nie je problém, ale skontrolovať ktorý výkaz komu!!! A ešte vybrať ten správny – rozhodla som podľa vlastného uváženia.
    Je zvláštne, že roky predkladáme ŠÚ súhlas na poskytnutie našich údajov zo štatistického zisťovania pre potreby MŽP a teraz máme zo zákona povinnosť nahlásiť (možno telefonicky!) ministerstvu (nie je uvedené ktorému) údaje o produkcii zmes. odpadu a KO z obalov a KO z neobal. výrobkov oddelene vyzbieraných v obci – to znamená, že nie všetkých KO, a teda ďalšia evidencia.

  2. mices píše:

    Som rada, že ste uverejnili info o tom, kde máme odosielať výkazy o odpadoch a akých tlačivách. /?/ A pri tom, sa ešte min.rok polemizovalo o tom, že by malo stačiť zaslať na ŠÚ a dosť! Aktuálny stav – ešte nám pridali. A to by ste sa čudovali, kde ešte zasielame výkazy, napr. koľko študentov si vyžaduje k svojej diplomovke množstvá, náklady.
    Môžete, prosím, zistiť, čo robia napr. s výkazmi na Okresných úradoch? Čo budú s výkazmi robiť na MŽP? Zase vytvoria nejaký úradnícky oddiel, ktorý tieto údaje bude prehadzovať z kopy na kopu.

  3. Zuzana píše:

    Dobrý deň,páči sa mi veľmi Váš zmysel pre humor.Iba s úsmevom sa dá prežiť prebyrokratizovanie odpadovej agendy na Slovensku. My môžeme mať aj jednoduché a on-line dostupné verejné registre ,či databázy údajov a vždy bude niekto,kto bude chcieť ešte nejakú „bumažku“ 🙂 🙂 Neviem sa dočkať aký mega-zázrak bude ISOH,to nám budú určite všetci ITčkári sveta závidieť akí sme pokrokoví 🙂 🙂

  4. Milan Zuzaniak píše:

    Nezabudnite ešte na hlásenie o dosiahnutom percente separácie, (ktoré vychádza z údajov poskytovaných na MŽP SR, Okresnému úradu, OZV a ŠÚ SR). Obec musí údaj povinne zverejniť na svojom webovom sídle, tiež zaslať na OZV, na jednotlivé zberové spoločnosti s ktorými má zmluvu, na vlastníkov skládky komunálnych odpadov. Ja využívam na rozosielanie elektronickú komunikáciu cez Slovensko.sk, okrem štatistického úradu, kde majú samostatnú aplikáciu pre vkladanie údajov.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.