Poslali ste už 4 ohlásenia na 4 úrady?

Koľko krát je dosť? Alebo čo je veľa? Je 4 veľa, málo, alebo tak akurát? 😊

Číslo je samozrejme relatívne, ale ak ho vztiahneme na počet ohlásení, ktoré musia obce a mestá vypracovávať pre odpady, tak môžem kľudne povedať, že 4 je MEGA VEĽA a ilustruje to neschopnosť štátu poskytnúť si údaje o odpadoch na všetky organizácie, ktoré by ich potrebovali.

Obce: 4 hlásenia na 4 úrady

Obce musia poslať 4 krát údaje o odpadoch:

  1. Do konca februára januára (oprava pôvodného textu) na Štatistický úrad – Ročný výkaz o komunálnom odpade – samostatná metodika a tlačivo.
  2. Do konca februára na Okresný úrad – iné tlačivo a iná metodika – § 14, ods. 1, písm. g) zákona o odpadoch.
  3. Do konca februára údaje na Ministerstvo – NOVINKA od roku 2021 – nevedno na akom tlačive, či podľa 1 alebo 2, alebo len textovo na hocijakom papieri. Takže vyberte si – § 81, ods. 25 zákona o odpadoch.
  4. Do konca februára do OZV – nevedno na akom tlačive, či podľa 1 alebo 2, alebo len textovo na hocijakom papieri. Takže vyberte si – § 81, ods. 25 zákona o odpadoch.

Firmy: 1 hlásenie na 1 úrad

Firmy majú od tejto mega byrokracii našťastie pokoj a platí že sa posiela len 1 ohlásenie na Okresný úrad, ak prekročíte 50 kg nebezpečných odpadov alebo 1000 kg ostatných odpadov za rok.

Takže je 4 veľa alebo málo? Hlasujte v prieskume

Zanechajte nám Váš e-mial, budeme Vám posielať novinky.

Komentáre
  1. Dobrý deň, K bodu 1. – aj tento výkaz sa predkladá do konca februára. K počtu výkazov – včera som skončila kompletizáciu výkazov a bola to riadna fuška! Urobiť viac kopii nie je problém, ale skontrolovať ktorý výkaz komu!!! A ešte vybrať ten správny – rozhodla som podľa vlastného uváženia.
    Je zvláštne, že roky predkladáme ŠÚ súhlas na poskytnutie našich údajov zo štatistického zisťovania pre potreby MŽP a teraz máme zo zákona povinnosť nahlásiť (možno telefonicky!) ministerstvu (nie je uvedené ktorému) údaje o produkcii zmes. odpadu a KO z obalov a KO z neobal. výrobkov oddelene vyzbieraných v obci – to znamená, že nie všetkých KO, a teda ďalšia evidencia.

  2. mices píše:

    Som rada, že ste uverejnili info o tom, kde máme odosielať výkazy o odpadoch a akých tlačivách. /?/ A pri tom, sa ešte min.rok polemizovalo o tom, že by malo stačiť zaslať na ŠÚ a dosť! Aktuálny stav – ešte nám pridali. A to by ste sa čudovali, kde ešte zasielame výkazy, napr. koľko študentov si vyžaduje k svojej diplomovke množstvá, náklady.
    Môžete, prosím, zistiť, čo robia napr. s výkazmi na Okresných úradoch? Čo budú s výkazmi robiť na MŽP? Zase vytvoria nejaký úradnícky oddiel, ktorý tieto údaje bude prehadzovať z kopy na kopu.

  3. Zuzana píše:

    Dobrý deň,páči sa mi veľmi Váš zmysel pre humor.Iba s úsmevom sa dá prežiť prebyrokratizovanie odpadovej agendy na Slovensku. My môžeme mať aj jednoduché a on-line dostupné verejné registre ,či databázy údajov a vždy bude niekto,kto bude chcieť ešte nejakú „bumažku“ 🙂 🙂 Neviem sa dočkať aký mega-zázrak bude ISOH,to nám budú určite všetci ITčkári sveta závidieť akí sme pokrokoví 🙂 🙂

  4. Milan Zuzaniak píše:

    Nezabudnite ešte na hlásenie o dosiahnutom percente separácie, (ktoré vychádza z údajov poskytovaných na MŽP SR, Okresnému úradu, OZV a ŠÚ SR). Obec musí údaj povinne zverejniť na svojom webovom sídle, tiež zaslať na OZV, na jednotlivé zberové spoločnosti s ktorými má zmluvu, na vlastníkov skládky komunálnych odpadov. Ja využívam na rozosielanie elektronickú komunikáciu cez Slovensko.sk, okrem štatistického úradu, kde majú samostatnú aplikáciu pre vkladanie údajov.

Napísať odpoveď pre Tomáš Schabjuk Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.